Cięcie kosztów firmowej floty

Samochód, to narzędzie bez którego mało która firma jest w stanie egzystować, nic więc dziwnego, że problem utrzymania floty samochodowej i zarządzania nią dotyczy coraz większej ilości przedsiębiorców, chociaż jego skala różni się często znacznie – od kilku do nawet kilkuset pojazdów.
W okresie gorszej koniunktury, gdy firmowe być albo nie być odbywa się w każdej chwili wszyscy poczynają szukać oszczędności, być może zatem warto rozważyć pewien sposób na racjonalizację kosztów utrzymania floty. Jaki to sposób? Jest nim zmiana serwisu. W większości wypadków floty samochodowe serwisuje się w warsztatach renomowanych firm, tymczasem podobny poziom obsługi, ale o nawet 40% tańszy można uzyskać w warsztatach niezależnych. Dodatkowo oferują one często – jako niezwiązane zależnościami od firmy-matki – bogaty wybór niefirmowych części, które często bywają nawet kilkakrotnie tańsze od ich firmowych odpowiedników. Ostatecznym argumentem na rzecz warsztatów niefirmowych jest, iż ich polityka zwykle zakłada o wiele większą przychylność regeneracji części zamiast ich natychmiastowego zastępowania nowymi, a to także spora oszczędność, gdyż przykładowo regeneracja przekładni kierowniczych jest zwykle kilkakrotnie tańsza niż zakup i montaż nowych. Jeśli zatem mamy w swojej firmie flotę samochodową i szukamy oszczędności, to może najwyższy czas rozważyć zmianę serwisu? Nie ryzykujemy wiele, a możemy sporo zyskać.

Komentarz: