iPhone nie dla każdego

W czasach tak mocno naznaczonych znakiem konsumpcji jak nasze, nie trzeba nikomu tłumaczyć, jak ważna w produkcie jest jego użyteczność. Czasami jednak wyniki odpowiednich testów mogą doprowadzić do naprawdę komicznych wniosków.
Doskonałym przykładem może być tutaj najsłynniejszy produkt Apple – iPhone, czyli telefon, który swego czasu wzbudził większe zainteresowanie niż jakikolwiek inny wcześniej i później. Firma User Centric – która przeprowadziła testy funkcjonalności wszystkich dostępnych na rynku aparatów ogłosiła bowiem, iż iPhone to telefon, który okazuję się być nieprzydatny dla ogromnej rzeszy potencjalnych klientów jaki stanowią kobiety oraz nastolatki. Skąd ten wniosek? Otóż okazało się, iż w przypadku iPhone niemożliwym jest napisanie sms przez osobę posiadającą tipsy. Dotykowy ekran nie reaguje bowiem na ich dotyk lub też reaguje w sposób niepoprawny wpisując błędne litery. Może wydawać się, iż jest to błahy problem, jednak biorąc pod uwagę, że ilość osób korzystających z tipsów (same tylko tipsy i żele do tipsów stanowią w Polsce rynek wart kilka milionów złotych) systematycznie rośnie i w przyszłości owo ironiczne stwierdzenie o zamknięciu się Apple na dużą grupę potencjalnych klientów może okazać się jak najbardziej prawdziwe. Wszystko wskazuje zatem na to, że w najbliższym czasie Apple zamiast zajmować się nowinkami technicznymi zmuszony będzie poświęcić sporo czasu na udoskonalanie ekranu swojego sztandarowego produktu. Inaczej bowiem w przyszłości może go czekać przykra niespodzianka, gdy stanowiący nieodzowny atrybut każdego nastolatka iPhone okaże się być co najmniej mało lubianym przez żeńską część klienteli.

Komentarz: