Kalendarze

Czy potrafilibyśmy się obejść bez kalendarza? Prawdopodobnie nikt się nad tym nie zastanawiał, bo kalendarze po prostu są. Kalendarz to podstawa funkcjonowania ludzi. Dzięki nim jesteśmy w stanie coś zaplanować, nie spóźnić się na spotkanie, określić kiedy rok mija, kiedy są święta, kiedy zimna nadejdzie i kiedy lato zawita. Ponieważ nie możemy żyć bez dni kalendarzowych to dlaczego w nie nie zainwestować. Wiele firm uważa kalendarz jako doskonałą formę reklamy, przydatną. Z jednej strony korzystamy z kalendarium a z drugiej przyzwyczajamy oko to widniejącego na nim loga reklamodawcy. Większość ludzi jest wzrokowcami i nieustanne patrzenie na tą samą rzecz, napis wkońcu zostaje w pamięci. Niebez powodu duze firmy ze znaną marką umieszczają wszędzie swoje logo. Czy biorąc butelkę z colą patrzymy czy jest to firma X czy Y? Nie, wiemy jakie barwy są charakterystyczne i bierzemy odruchowo butelkę z czerwoną etykietą i odpowiednim kształtem butelki. Natura ludzka jest taka, że lubi otrzymywać gratisy, nawet najmniejszy sprawia mniejszą lub większą radość. Czyjemy się wtedy tacy docenieni, potraktowani wyjątkowo, nasza wartość wzrasta. Myślenie się także zmienia, może jak znów kupię ten produkt to dostane prezent?. To właśnie dlatego firmy inwestują w gadżety reklamowe odpowiednie do pory roku (lato – ręczniki, piłki plażowe, czapeczki, daszki, materace plażowe, parawany i inne) czy okazji (Wielkanoc – jajka z logo firmy, czy inne gadżety np. z mikołajem, serca walentynkowe, kalendarze na koniec roku). Każda okazja jest dobra do dawania gadżetów i reklamowania firmy. Wkońcu drobiazgi ludzie zabierają wszędzie, więc reklama się rozpowszechnia.

Komentarz: