Rozwój firm meblarskich w Internecie

Branża meblarska, należąca do najlepiej rozwijających się branży w Polsce, swój renesans może zawdzięczać rozwojowi alternatywnych form sprzedaży i reklamy – czyli rozwojowi Internetu. Wraz z możliwością dokonywania sprzedaży przez Internet, zwiększyły się bowiem możliwości dystrybucyjne producentów i importerów mebli. Teraz, produkowane bądź sprzedawane meble może dystrybutor oferować nie tylko w swojej najbliższej okolicy, ale de facto w całym kraju. Zmieniły się też formy reklamy – i tu internet miał wiele do powiedzenia. Możliwość przeszukiwania zasobów sieci przez klientów doprowadził do tego, że wszelkie rodzaje mebli i artykułów dekoracyjnych, niezależnie od tego czy są to meble typowe czy też jednostkowe, importowane meble japońskie czy orientalne, mogą być proponowane klientom bezpośrednio w odpowiedzi na ich konkretne potrzeby. Dodatkowo, ogromna ilość serwisów poświęconych wystrojowi wnętrz doprowadziła do tego, że kwestia tego co jest w danym momencie modne jest kwestią dyskusyjną i zależną od tego o czym akurat się pisze. Przykładowo, jeszcze kilka lat temu, meble orientalne nie były popularne, ale spora ilość informacji o tym kierunku realizacji wystroju wnętrz sprawiła, że meble pochodzące z Indii czy Japonii zaczęły być interesujące dla klientów i zaczęli oni poszukiwać takich elementów dekoracyjnych. Podobnie stało się z meblami używanymi importowanymi z Holandii. Dopóki meble holenderskie dostępne były jedynie komisach nie były tak popularne, ale rozwój e-commerce i aukcji internetowych spowodował, że zaczęło się nimi interesować coraz więcej osób, doceniających ich niską cenę i styl oraz jakość wykonania.

Komentarz: