Obozy w organizacji, czyli jak zrobić dobry biznes

Jak zorganizować dobry obóz i jak zrobić na tym dobry biznes ? Żeby odpowiedzieć sobie na takie pytanie najpierw musimy wiedzieć na czym polega dobry obóz, bo dobry biznes na czym polega wszyscy wiemy ;).

A więc co to jest dobry obóz i dobry biznes jednocześnie ? Na pewno nie jest to obóz-moloch na 500 osób, na gigantycznym polu namiotowym, gdzie na jednego opiekuna przypada 30 dzieciaków i każdy (z obozowiczów oraz kadrowiczów) tak naprawdę robi co chce, byle tylko zleciał czas. Oczywiście jest niewątpliwym sukcesem biznesowym taki gigantyczny obóz – chylę czoła każdemu kto jest w stanie zorganizować tylu klientów i pociągnąć całość choćby z logistycznego punktu widzenia. Jednak nie wydaje mi się aby taki biznes to był dobry obóz letni dla uczestników. W jaki sposób przy takiej masie można nawiązać kontakt, przyjaźń czy po prostu dogadać się z kimkolwiek.

Tak jak sklepiki osiedlowe są przeciwwagą dla hipermarketów, tak kameralne obozy, organizowane przez nieprzypadkowych ludzi są alternatywą dla kolonijnych molochów. I są one zdecydowanie lepsze dla młodzieży niż ich anonimowe odpowiedniki. Jednak nadal z nieznanych mi powodów rodzice wysyłają swoje pociechy na obozy giganty, a dzieciaki coraz bardziej nabierają niechęci do wakacyjnych wyjazdów. Tylko jak tu sprawić, żeby osiedlowy sklepik zaczął przynosić dochody na miarę prawdziwego biznesu ? Cóż, jeśli ktoś spodziewa się odpowiedzi na to pytanie tutaj, to niestety się zawiedzie. Obawiam się, że Ci którzy ją znają będą jej mocno strzegli ;-)

3 Komentarze do “Obozy w organizacji, czyli jak zrobić dobry biznes”

  1. mjawor:

    fajny artykuł:)

  2. jedzik:

    dzięks ;)

  3. feng:

    Spoko komentarzyk xD

Komentarz: