Plakaty reklamowe i ich wady

Pomimo iż plakaty reklamowe stanowią najpopularniejszą i najchętniej wykorzystywaną formę reklamy zewnętrznej, nie jest tak że jest to narzędzie pozbawione wad. Przede wszystkim, plakaty nie pozwalają na przekazanie zbyt wielu informacji. Choć czasem spotyka się zadrukowane informacjami do granic możliwości plakaty, to nie mają one takiej nośności, potencjalnie zainteresowani ludzie nie zatrzymują się bowiem przed plakatami na tyle długo, by zapoznać się z całością zawartych informacji. Wyjątkiem są tu plakaty stanowiące reklamę repertuaru kina czy teatru, na których znajduje się cały planogram imprez odbywających w następnym tygodniu lub miesiącu. Ponadto, plakaty nie są selektywne jeśli chodzi o grupę docelową. Oczywiście można delikatnie wpływać na target, umieszczając plakaty w specyficznych miejscach (jak kino, szkoła, czy konkretny rejon) niemniej jednak trudno tu targetować reklamę aż w takim stopniu jak jest to możliwe przy reklamie typu POS czy internetowej. Problem ten dotyczy zresztą wszystkich form reklamy zewnętrznej. Druk plakatów jest dość tani, niemniej jednak, bez laminowania (które zwiększa koszty) plakaty są stosunkowo mało odporne na warunki atmosferyczne i szybko niszczeją, nie nadają się więc do prowadzenia długich kampanii promocyjnych.

Komentarz: