Podstawowe błędy popełniane podczas prowadzenia kampanii linków sponsorowanych

Niezależnie od tego, czy samodzielnie prowadzimy kampanie linków sponsorowanych, czy mamy dostęp do konta, którym zajmuje się agencja marketingu internetowego, powinniśmy być świadomi najczęściej popełnianych błędów podczas zarządzania kontem Google Adwords.
Pierwszą i podstawową zasadą jest znajomość podstawowych wskaźników kampanii linków sponsorowanych. Jeżeli nie wiemy, co oznacza skrót CTR i jakie ma znaczenie, nie rozumiemy, czym jest wskaźnik konwersji i czy współczynnik ROI, nie będziemy mogli świadomie podejmować działań, które zwiększą efektywność kampanii. Po drugie nasza kampania linków sponsorowanych musi kierować w odpowiednie miejsce – jeżeli odpowiednio nie przygotujemy strony docelowej, możemy stracić potencjalnego Klienta, który po wejściu na nasze WWW nie wykona żadnej akcji i szybką ją opuści. Kolejnym często popełnianym błędem jest wrzucanie dużej ilości słów kluczowych do jednej grupy. Jeżeli tak uczynimy, reklamy wyświetlane w wyszukiwarce nie będą precyzyjnie odpowiadały na zapytania użytkowników. Dobrze prowadzona kampania linków sponsorowanych powinna posiadać kilka grup reklam zawierających bliskoznaczne słowa i frazy kluczowe. Należy także zwrócić uwagę na rodzaj dopasowania, jaki mamy ustawiony w kampanii. Ogólne dopasowanie słów kluczowych gwarantuje częstsze wyświetlanie reklam, ale mniej dokładnie określa zainteresowania usługami niż dopasowanie do frazy czy dopasowanie dokładne. To nie ilość wyświetleń decyduje o skuteczności kampanii, ale to, czy kampania linków sponsorowanych trafia w potrzeby, które w danym momencie odczuwa potencjalny Klient i wskazuje mu najlepszy sposób na ich zaspokojenie.
Omówione powyżej zagadnienia stanowią jedynie cześć elementów, na które należy zwracać uwagę, jeżeli zdecydowaliśmy się na promocje firmy za pomocą kampanii linków sponsorowanych. Z pewnością są to jednak rzeczy, o których musi pamiętać profesjonalna agencja marketingu internetowego.

Komentarz: