Świetlana przyszłość wyszukiwarek internetowych

Biorąc pod uwagę najnowsze prognozy i statystyki z których wynika, że wydatki na reklamę w wyszukiwarkach to już niemal 10% wydatków przeznaczonych na reklamę w telewizji, a ta liczbą rośnie w zaskakującym tempie, możemy w dość prosty sposób dojść do wniosku, że czeka nas ostra walka między wyszukiwarkami internetowymi. Walka wiadomo o użytkowników, im więcej użytkowników tym droższe reklamy i więcej kasy- proste. Powoli przestają wystarczać miliony zindeksowanych stron i coraz to trafniejsze algorytmy. Przyszłością każdej wyszukiwarki ma zostać personalizacja. Wyszukiwarki będą zapamiętywać historię wyszukiwania, słowa kluczowe, nasze upodobania i preferencje. Poprzez zgromadzenie ogromnej ilości informacji min. jakie strony nam się podobają, które wybieramy spośród rzeszy innych, jak długo na nich przesiadujemy wyszukiwarki internetowe będą w stanie podać nam na tacy dokładnie to co lubimy, czego szukamy i co nam się napewno spodoba. Witryny, na które często wchodzimy będą wyżej w wynikach, a te które omijamy, lub po chwili opuszczamy mogą zostać całkowicie usunięte z naszych spersonalizowanych wyników. W ten sposób szybciej i sprawniej trafimy na porządną przez nas treść, a wertowanie zasobów internetu stanie się przyjemnością

Komentarz: