Product-placement telefonii komórkowej

Producenci telefonów komórkowych coraz częściej zaczynają współpracować z wytwórniami filmowymi. W efekcie takiej współpracy powstają filmy, w których stosowany jest tzw. product-placement, czyli konkretny model telefonu jest widoczny w filmie. Najczęściej, jako product placement używane są telefony, które dopiero mają wejść na rynek, czyli dodatkowo jest to zapowiedź premiery kolejnego modelu telefonu konkretnego producenta.

Co zyskuje wytwórnia filmowa? Przede wszystkim dofinansowanie, bowiem za umieszczenie w filmie promowanego produktu, wytwórnia filmowa uzyskuje gratyfikację finansową. Pieniądze to nie wszystko, bo wytwórnia zyskuje dodatkowo promocję filmu. W jaki sposób?

Otóż w ramach premiery wykorzystanego w filmie modelu telefonu, tworzone są zestawy promocyjne komórek, które dodatkowo wyposażone są w dodatki z filmów.

Jakie to dodatki? Wygaszacze, tapety, całe tematy, dzwonki, a niekiedy nawet trailery filmowe. W telefonach umieszczane są też zapowiedzi filmów w postaci filmików albo nie umieszczone w samym filmie sceny, bądź wywiady z gwiazdami. Każdy miłośnik kinematografii, ma dzięki temu niepowtarzalną okazję nabycia telefonu z nigdzie dotąd nie opublikowanymi materiałami. Tego typu dodatki jak wygaszacze, trailery czy: tapety film wykorzystuje również jako promocję, bowiem właściciel telefonu z reguły chcąc pochwalić się swoim telefonem znajomym, jednoczenie zachęca ich do obejrzenia filmu. Metoda promocji łącząca potrzeby reklamowe producentów filmowych i producentów komórek okazuje się być na tyle skuteczna, że coraz więcej producentów chce wejść w taką współpracę.

Pierwszą firmą, która rozpoczęła ten specyficzny product placement była Nokia. Teraz mamy również udział Sony Ericsson oraz Samsunga. Z bardziej znanych filmów ostatnich miesięcy, które wykorzystały taką metodę reklamy warto wymienić Batmana oraz najnowszego Bonda – „Quantum of solace”. Producenci komórek zaczynają też wykorzystywać product placement w teledyskach – ostatnie teledyski Briney Spears oraz Christiny Aguillery są promocją Nokii 5800.

1 Komentarz do “Product-placement telefonii komórkowej”

  1. Kamil:

    Tak jak na przykład teraz jest reklamowany multimedialny Sony Ericcsson jak telefon Bonda, nie wiem jaki to jest dokładnie model.

Komentarz: