Jak wykorzystać kody kreskowe w reklamie?
Ostatnio pojawiły się dosyć innowacyjne pomysły wykorzystania kodów kreskowych w działaniach marketingowych, które są już powoli wprowadzane w życie przez firmy stawiające na nowoczesność.
Wprowadzenie kodów dwuwymiarowych to prawdziwa rewolucja w reklamie. Wprawdzie minie jeszcze sporo czasu, zanim będzie można każdą kampanię reklamową oprzeć o wykorzystanie kodów kreskowych, część użytkowników nie będzie też nigdy wrażliwa na taka formę poszukiwania opinii o produkcie, ale możliwości są naprawdę spore.
Na czym polega taka forma reklamy? Otóż w ramach kampanii tworzy się kody kreskowe 2D, które następnie umieszczone na bilboardzie, metce produktu bądź plakacie reklamowych mogą być przez użytkowników ściągane na telefon komórkowy. Komórki, to bezpośrednie czytniki kodów kreskowych 2D. Zdjęcie kodu zostaje za pomocą specjalnej aplikacji przetwarzane w adres internetowy i dzięki temu użytkownik może połączyć się ze stroną produktową. Taka forma reklamy pozwala na zawarcie znacznie większej informacji o produkcie niż jest to możliwe za pomocą konwencjonalnych metod reklamy ATL. Duży rozwój kodów 2D w reklamie nastąpi prawdopodobnie wtedy, kiedy wszystkie komórki będą wyposażone w wi-fi a sieci radiowe Wlan-Wifi będą dostępne bezpośrednio, tak aby połączenie ze stroną było dla klienta bezpłatne.