Linki sponsorowane AdWords
Obecnie nie jest łatwo wypromować stronę internetową. Jeszcze nie tak dawno adres internetowy umieszczony na pieczątce i ulotce reklamowej gwarantował, że pełen uznania klient i kontrahent zechce sprawdzić, jak jest ona zrobiona i jaki ma charakter. Dziś jednak stronę internetową ma już niemal każde przedsiębiorstwo i fakt jej posiadania na nikim nie robi większego wrażenia. Aby zdobywać klientów również za pośrednictwem Internetu strona powinna zostać wypromowana. Jedną z najbardziej skutecznych metod wypromowania strony jest niedrogie pozycjonowanie. Proces ten sprawi, że strona internetowa firmy znajdzie się na jednym z pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwań. Ilekroć internauta wpisze do wyszukiwarki odpowiednie słowa kluczowe niedrogie pozycjonowanie (płacimy tylko za efekt procesu, nie za jego przeprowadzanie) sprawi, że przedstawiona mu zostanie właśnie nasza witryna. Dla tych, dla których niedrogie pozycjonowanie to wciąż za mało specjaliści odpowiedzialni za rozwój technik marketingu internetowego przygotowują szereg innych sposobów dotarcia do znajdującego się w sieci klienta. Jednym z nich jest program AdWords. Zetknął się z nim każdy internauta, choć z pewnością większość z nich nie ma pojęcia na czym polega ta metoda prowadzenia kampanii reklamowych w Internecie. Linki sponsorowane AdWords pojawiają się z reguły po lewej stronie wyników wyszukiwań bądź też bezpośrednio nad nimi. Program AdWords umożliwia dzięki temu dotarcie z reklamą naszej firmy dokładnie do tych użytkowników Internetu, którzy są nią potencjalnie zainteresowani. Podobnie jak to miało miejsce w przypadku pozycjonowania program AdWords opiera się na słowach i frazach charakteryzujących naszą działalność wpisywanych w oknie wyszukiwarki internetowej przez naszych potencjalnych klientów. Linki sponsorowane AdWords odsyłają ich bezpośrednio do naszej strony umożliwiając im szczegółowe zapoznanie się z naszą ofertą. Kampania internetowa ADWords, podobnie jak niedrogie pozycjonowanie, nie każe nam opłacać całego procesu. Koszty programu AdWords uzależnione są od tego, jak często pojawiają się wykorzystane w kampanii słowa kluczowe i jak wielu ludzi klika w linki sponsorowane AdWords przenoszące ich na stronę www naszego przedsiębiorstwa.