Opakowania i Torby papierowe
W czasach komunizmu papier służył do pakowania wszelkiego rodzaju towarów. Kiełbasy, mięsa, sera… Nie wyglądało to zbyt estetycznie, zarówno ze względu na kolor opakowania, które zazwyczaj było szare, jak i to co się z nim działo po umieszczeniu w ruloniku wszelkiej maści produktów spożywczych.
Obecnie opakowania papierowe przeżywają swój renesans i kojarzą się raczej z elegancją.
W ekskluzywnych sklepach spotykamy się z tekturowymi pudełeczkami. Ponadto większość sprzedawców zamienia torby foliowe na torby papierowe. Nie są to jednak zwykłe kawałki papieru, a eleganckie opakowania, często prezentujące logo firmy. Kolorowe torby papierowe mogą istotnie poprawić wizerunek firmy, poprzez odpowiednią prezentację znaku firmowego oraz samą estetykę wybranego opakowania. Torba papierowa stała się tym samym kolejnym narzędziem w rękach osób zajmujących się marketingiem.