Społeczny sprzeciw wobc komercji i reklamy
Faktem jest, że jesteśmy bombardowani wręcz przez reklamy praktycznie we wszystkich mediach. Można też zauważyć niechęć i sprzeciw społeczeństwa wywołany tym natłokiem reklam. Aczkolwiek wszyscy chętnie oglądają telewizje komercyjną jak TVN, Polsat i słuchają komercyjnych stacji radiowych za darmo, oczekując tym samy wysokiej jakości przekazu nie płacąc ani grosza.
Trochę inaczej jest w przypadku stacji publicznych. Tutaj płacimy abonament, aczkolwiek wiele osób unika płacenia abonamentu radiowo-telewizyjnego. Poza tym z samego abonamentu, bez reklam publiczne stacje telewizyjne i radiowe nie byłby w stanie się utrzymać. Abonament stanowi tylko ok 30% finansowania stacji publicznych.
Podobnie jest w przypadku stron internetowych. Internauta oczekuje dostępu do informacji i wszelkich dobroci oferowanych przez strony internetowe za darmo i irytują go wszelkie reklamy, stosuje oprogramowanie blokujące reklamy i wyraża gdzie się tylko da sprzeciw wobec reklamy. Nikt nie bierze pod uwagę, że właściciel nawet małej strony internetowej musi opłacić serwer, domenę i poświęcić wolny czas na tworzenie serwisu. W przypadku większych serwisów dochodzi jeszcze ogrom kosztów związanych z opłaceniem pracowników itp.
Oczywiście są formy reklamy jak np. pop-up, które ewidentnie są irytujące i przeszkadzają. Dziwię się firmą, które reklamują się w ten sposób, bo efekt takiej reklamy może być wręcz odwrotny – negatywny. Co nie zmienia faktu, iż ludzie uważają, że dostęp do wiedzy, informacji i innych elementów emitowanych w mediach należy im się za darmo i praktycznie za darmo to wszytko otrzymują, ale mimo to nie potrafią zaakceptować reklamy.
Grudzień 8th, 2008 at 10:14
No, ale TVN i Polsat przesadzają z reklamami. Przecież film przez reklamy leci o godzinę dłużej
Grudzień 18th, 2008 at 17:46
Fakt, ale nie musi Pan oglądać tej telewizji. Może wykupić sobie Pan płatną telewizję albo wypożyczyć dany film na DVD . Skoro jednak ogłada Pan tą telewizje za darmo zmuszony jest Pan zaakceptować jej warunki.